Pot exercițiile cauza durere vaginală?

Cunoaștem cu toții că exercițiile sunt importante pentru o bună sănătate generală, de aceea nu este ironic că practicarea lor poate cauza unele disconforturi vaginale neplăcute? Practicarea exercițiilor poate crea condiții, care să cauzeze iritații vaginale și să favorizeze prosperarea microbilor dăunători. Dacă simțiți durere vaginală în timpul sau după exerciții, nu vă neliniștiți. Câteva schimbări simple pot conta mult. Nu lăsați durerea și iritația vaginală să vă îndepărteze de sala de sport!

Care sunt cauzele frecvente ale durerii vaginale legate de exerciții?

Multe dintre noi sunt familiarizate cu disconforturile fricțiunii, presiunii și umezelii, generate de antrenamente, dar deseori trecem cu vederea că acestea ar putea afecta sănătatea noastră vaginală. Durerea generalizată în regiunea vulvelor, înroșirea, inflamația și mâncărimea reprezintă iritații vaginale frecvente, asociate cu exercițiile fizice.

Aceste tipuri de disconfort pot fi provocate cu ușurință de hainele de antrenament strâmte, necorespunzătoare sau sintetice, care blochează transpirația și umezeala și pot cauza durere vaginală legată de presiune și fricțiune. Dacă practicați aerobica, alergările, jogging-ul, ciclismul sau spinning-ul, îmbrăcămintea poate cauza presiune și frecare de vulve. Acest fapt provoacă fricțiune, care poate dăuna și irita pielea delicată din zona intimă.

Puteți observa o sporire a eliminărilor vaginale în timpul sau după exerciții. Acest lucru este normal, în special dacă utilizați biciclete pentru exerciții sau transpirați din abundență. Numeroase femei transpiră puternic în zona genitală în timpul antrenamentelor. Dacă îmbrăcămintea nu absoarbe sau nu respiră, ea blochează umezeala. Aceasta poate înrăutăți iritația, creând condiții perfecte pentru o infecție vaginală microbiană.

Infecțiile vaginale cu candida se dezvoltă în condiții calde, umede. Dacă manifestați mâncărime și eliminări dense, albe, asemănătoare cu brânza de vaci, suferiți, probabil, de o infecție cu candida. Alte infecții microbiene, precum vaginoza bacterială (VB) se manifestă prin eliminări subțiri, surii și un miros neplăcut, de pește. Luați măsuri dacă recunoașteți aceste simptome – ele pot fi ușor tratate cu produse eficiente de igienă.

Cu puține schimbări și atenție la igiena de până și după antrenament, puteți evita majoritatea, dacă nu toate aceaste probleme frecvente de sănătate vaginală, legate de practicarea exercițiilor.

Realizați aceste simple schimbări pentru a evita durerea vaginală legată de exerciții

Purtați îmbrăcămintea corespunzătoare în timpul antrenamentelor: Revizuiți întreaga garderobă pentru exerciții. Colanții sau pantalonii pentru antrenamente sintetici, strâmți pot fi preferații Dvs., dar multe din aceste haine nu sunt confecționate din țesături respirabile și pot cauza fricțiune în timpul exercițiilor. Evitați să purtați bikini și optați pentru lenjeria din bumbac. Îmbrăcămintea pentru antrenamente mai liberă, fabricată din materiale naturale, care permite eliminarea și evaporarea umezelii, constituie o alegere mai bună. Dacă insistați să purtați haine strâmte – optați pentru o combinație de bumbac sau altă țesătură respirabilă, naturală.

Păstrați-o curată! Dacă este posibil, clătiți-o imediat după antrenament. Dacă aceasta nu este posibil la sala de sport, spălați delicat zona vaginală și cel puțin schimbați îmbrăcămintea de antrenament transpirată, chiloții și pantalonii, înaite de a ieși și a merge spre casă. Practicați mereu o igienă vaginală adecvată.

Aplicați o cremă sau balsam protector: Aceasta poate ajuta la evitarea arsurilor și iritațiilor cauzate de fricțiune în zona intimă. Pudra de talc nu mai este recomandată. Un strat subțire de cremă emolientă, precum vaselina, va ajuta mai bine. Aplicați înainte de practicarea exercițiilor. După antrenament – în special, dacă utilizați o bicicletă pentru exerciții – aplicați o compresă Multi-Gyn pentru a oferi o ușurare imediată, răcoritoare zonei intime externe.

Încercați ceva diferit: Ciclismul aplică presiune pe vulve – iată de ce ar fi bine să-l abandonați pentru puțin timp pentru a vedea dacă condiția Dvs. se ameliorează.

Nu ignorați simptomele Dvs.: O oarecare mâncărime sau iritație vaginală după un antrenament dificil nu este ieșită din comun. Dacă aceasta persistă, nu așteptați să dispară de la sine. Puteți suferi de o infecție microbiană.